Podmínky pro vstup do programu Kvalifikovaný zaměstnanec v roce 2025

Program Kvalifikovaný zaměstnanec je určen pro zaměstnavatele v České republice, kteří chtějí efektivněji získávat kvalifikované pracovníky ze zemí mimo Evropskou unii. Tento program umožňuje zrychlené vyřízení žádostí o zaměstnanecké karty a snižuje administrativní zátěž spojenou se zaměstnáváním zahraničních pracovníků. Aby však firma mohla do programu vstoupit, musí splnit přísná kritéria stanovená Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR.

Podmínky pro zaměstnavatele

Aby se firma mohla zapojit do programu Kvalifikovaný zaměstnanec, musí splnit následující požadavky:

Minimální doba existence společnosti – Společnost musí být registrována a aktivně podnikat v České republice po dobu alespoň dvou let.

Počet zaměstnanců – Zaměstnavatel musí mít minimálně šest zaměstnanců pracujících na hlavní pracovní poměr (plný úvazek, alespoň s minimální mzdou).

Finanční transparentnost – Společnost musí pravidelně zveřejňovat kompletní (malé jednotky ve zkrácené verzi) účetní závěrky ve Sbírce listin. To znamená, že musí předložit rozvahy, výkazy zisku a ztrát s uvedeným řádkem „Mzdové náklady“ a přílohy v k účetní závěrce s uvedením průměrného přepočteného stavu zaměstnanců za sledované období (min. za poslední 2 období).

Vypořádané závazky vůči státu – Zaměstnavatel nesmí mít žádné dluhy na zdravotním a sociálním pojištění ani na daních.

Bezproblémová historie v oblasti pracovního práva – Firma nesmí mít v posledních dvou letech uloženou pokutu vyšší než 100 000 Kč za umožnění nelegální práce nebo opakovaně uložené pokuty za porušení pracovněprávních předpisů (např. kontrolovaných Úřadem práce ČR nebo Státním úřadem inspekce práce).

Zveřejněná volná pracovní místa – Zaměstnavatel musí mít volné pracovní místo registrované v centrální evidenci volných pracovních míst obsaditelného držiteli zaměstnanecké karty. Tato pozice musí splňovat mzdové kritérium – uchazeč musí pobírat minimálně 1,2ásobek minimální mzdy po celou dobu pracovního poměru.

Spolupráce s Centrem na podporu integrace cizinců – Zaměstnavatel umožní všem občanům třetích států, s nimiž uzavřel pracovněprávní vztah, pravidelný kontakt s pracovníky Centra na podporu integrace cizinců v příslušném kraji podle místa výkonu práce těchto cizinců a využívání služeb, které toto centrum poskytuje v rámci svého stanoveného časového rozvrhu a zaměstnavatel rovněž bude poskytovat potřebnou součinnost při plnění povinnosti občanů třetích států, s nimiž uzavřel pracovněprávní vztah, absolvovat do 1 roku od vydání zaměstnanecké karty adaptačně-integrační kurz organizačně zajišťovaný Centrem na podporu integrace cizinců. Tyto skutečnosti se pak dokládají čestným prohlášením.

Zákaz účasti agentur práce – Do programu se nemohou zapojit agentury práce ani firmy, které v posledním roce vykonávaly zprostředkování zaměstnání formou přidělování zaměstnanců jiným firmám (tzv. outsourcing zaměstnanců).

Žádná personální propojenost s agenturou práce – Firma nesmí být aktuálně ani v uplynulém roce personálně propojena s agenturou práce, která zaměstnává fyzické osoby za účelem výkonu práce pro uživatele.

Dodržování platných sankčních seznamů Evropské unie a absence vazeb (vlastnické či jiné) na osoby uvedené na sankčních seznamech. Není subjektem figurujícím na sankčních seznamech Evropské unie ani není subjektem vlastněným, spoluvlastněným, ovládaným či jinak ovlivňovaným fyzickou nebo právnickou osobou, nebo se skutečným majitelem, či spolumajitelem, který je zahrnut na sankčních seznamech Evropské unie bez ohledu na výši jejich majetkového podílu.

Proč se zapojit do programu?

Program Kvalifikovaný zaměstnanec poskytuje zaměstnavatelům rychlejší proces získání kvalifikovaných pracovníků ze zahraničí, čímž pomáhá řešit nedostatek odborníků na trhu práce. Díky programu se snižují administrativní překážky a urychluje se proces vydávání zaměstnaneckých karet, což umožňuje firmám pružněji reagovat na potřeby trhu.

Zapojení do programu Kvalifikovaný zaměstnanec může být pro mnoho firem strategickým krokem k získání kvalifikovaných pracovníků z třetích zemí. Klíčové je splnit všechna stanovená kritéria, zejména v oblasti finanční transparentnosti, pracovněprávní historie a zveřejněných volných míst. Pokud vaše společnost splňuje tyto podmínky, může vám program výrazně usnadnit proces zaměstnávání cizinců a přispět k růstu vašeho podnikání.

Čtěte poslední novinky,
které jsme pro vás sepsali

Podmínky pro vstup do programu Kvalifikovaný zaměstnanec v roce 2025

2.3.2025

Novinky

Program Kvalifikovaný zaměstnanec je určen pro zaměstnavatele v ČR, kteří chtějí efektivněji získávat kvalifikované pracovníky ze zemí mimo EU. Jaké požadavky musí firmy splňovat?

Číst více

Změny v pravidlech zaměstnávání Ukrajinců v roce 2025

23.2.2025

Novinky

V roce 2025 dochází k několika zásadním změnám v pravidlech zaměstnávání ukrajinských občanů v ČR. Tyto změny mají dopad na držitele dočasné ochrany, zaměstnaneckých karet i na zaměstnavatele.

Číst více

Co dělat po vydání zaměstnanecké karty? Povinnosti cizince i firmy krok za krokem

Milan Závora

10.2.2025

Novinky

Získání zaměstnanecké karty cizince je jen prvním krokem k tomu, aby mohl zahraniční pracovník začít legálně pracovat v České republice. Tento článek vám poradí, jak se vyhnout komplikacím.

Číst více
zobrazit všechny články

Jsme tu pro vás. Poradíme vám na dálku nebo si domluvíme schůzku, kde všechno do detailu probereme.

+420 533 555 353

Pracovní dny od 9 do 17 hodin.

karta@springwalk.cz
Děkujeme! Vaše zpráva byla úspěšně odeslána.
Omlouváme se, ale formulář se nepodařilo odeslat. Vyzkoušejte to prosím později nebo nám napište na e-mail karta@springwalk.cz

© 2025 Spring Walk

Web vytvořili go bananas