Potřebujete dlouhodobě zaměstnat pracovníky ze zemí mimo EU? Tak to se bez zaměstnanecké karty neobejdete. Rádi vás vším provedeme.
Zaměstnanecká karta je povolení k dlouhodobému pobytu, které pracovník získává za účelem zaměstnání delšího než 3 měsíce. Karta je určená všem cizincům ze třetích zemí, kteří nejsou členy EU a nejsou zároveň občany Islandu, Lichtenštejnska, Norska a Švýcarska.
Na rozdíl od schengenského (krátkodobého) víza za účelem zaměstnání má zaměstnanecká karta platnost tak dlouho, jak dlouhá je doba pracovního poměru. Nejdéle však 2 roky s možností dalšího prodloužení, přičemž nejnižší možný úvazek je 15 hodin týdně.
Zaměstnanecká karta se vždy váže na konkrétní pozici a konkrétního zaměstnavatele. Držitel této karty tedy musí toto omezení respektovat a při změně zaměstnavatele dodržet zákonný postup.
Oproti např. sezónnímu vízu s ní lze pobývat na území ČR bez přerušení a pobyt se započítává do období vyžadovaného k získání trvalého pobytu.
Z hlediska odborné způsobilosti je zaměstnanecká karta určena pro všechny druhy zaměstnání bez ohledu na stupeň požadované odborné způsobilosti. Záleží však, zda je vyřizována přes vládní program, či nikoliv.
Zaměstnanecká karta má tzv. duální charakter, tj. opravňuje cizince jak k pobytu na území ČR, tak k zaměstnání, aniž by cizinec musel žádat na dvou místech – tedy speciálně žádat u Úřadu práce ČR o vydání povolení k zaměstnání. Karta může mít i neduální charakter, a to např. za situace, kdy cizinec má volný přístup k pracovnímu trhu ČR.
Zaměstnanecká karta také nahrazuje vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem zaměstnání, povolení k dlouhodobému pobytu za účelem zaměstnání nebo zelenou kartu, které již nejsou vydávány.
Kartu je možné vyřídit i po vlastní ose, nicméně je to zdlouhavý a mnohdy komplikovaný proces. Jakýkoliv přešlap navíc může vést až k neudělení zaměstnanecké karty.
S vyřízením vám tak rádi pomůžeme, nebo proškolíme vaše zaměstnance, abyste do budoucna vše zvládli sami.
1
Nejdříve se na Úřadu práce podá Hlášenka volného pracovního místa.
2
Poté se podá žádost o vydání zaměstnanecké karty na české ambasádě nebo MVČR s doložením několika notářsky ověřených dokumentů.
3
Po cca 2 měsících je pro uchazeče připraveno vízum pro cestu do ČR.
4
Uchazeč, váš budoucí zaměstnanec, odevzdá biometrické údaje.
5
Informace o nástupu pracovníka se podají na Úřadu práce.
6
Zaměstnanecká karta je připravena k vyzvednutí.
Jsme Spring Walk. Moderní advokáti, které chcete znát. Vyznáme se v mnoha oblastech právního poradenství, o věcech proto přemýšlíme v kontextu. Doporučíme vám jenom to, co je pro vás skutečně výhodné. Tomu, co říkáme, vždycky rozumíte. Právničinou vás trápit nebudeme.
úspěšné praxe
v týmu
spolupráce
Jsme tu pro vás. Poradíme vám na dálku nebo si domluvíme schůzku, kde všechno do detailu probereme.
+420 533 555 353Pracovní dny od 9 do 17 hodin.
karta@springwalk.czSpring Walk vízová kancelář s.r.o.
IČO: 11740108
Brno
Lazaretní 925/9, 615 00 Brno-Židenice
Praha
Vinohradská 16, 100 00 Praha
© 2024 Spring Walk
Web vytvořili go bananas